onsdag 9 juni 2010

I. min mormor spökar? ! ! !



Kul att få en hälsning från sin mormor, som dog på femtiotalet.
När jag övernattade i en bäddsoffa, hos min systers arvingar, i vilken jag aldrig förr har sovit, hittade jag bakom madrassen en, som jag trodde, leksaks-klocka. MEN, leksaksklockor brukar ju inte ha gravyr på boetten - eller? - 14karats guldstämpel o.s.v. Initialer D G - Dora Grinfelds, min mormor, årtal 1937, då var saken klar någon av arvingarna hade väl tappat den stackars lilla klockan där, men nu har JAG den! Jag drog upp den och den GÅR - de ni!!!

1 kommentar:

  1. Det där är väl en av våra mycket få "familjeklenoder".
    Lämna in den hos herr urmakaren, så pröjsar jag för rengörning och genomgång.
    Förresten, finns det urmakare kvar? Eller är det en utdöd yrkesgrupp?

    //Hon med gettra

    SvaraRadera