måndag 26 juli 2010

Summariska försäkringsbolag - eller är denna en summarisk måttstock?


Efter mer än fem månader har jag äntligen fått betalt för min backspegel.Fem månaders onödigt strul av försäkringsbolaget trots ett solklart fall. Trots att jag hade ett vittne i bilen när vi blev påkörda, och jag och vittnet åkte tillbaks och mätte upp vägbredden med utgångspunkt från mitt högra hjulspår i snösträngen, påstod utrederskan att vägen är för smal att mötas på. När jag krävde att dom ska ta kontakt med vittnet som var med, när jag med en måttstock, uppmärkt med meter och centimetertecken, mätte upp vägen , svarade hon att "Vi har en erfaren polis som bedömer fallen, och han tycker att vägen är för smal att mötas på". Alltså: på IF finns det en före detta polis, som sitter med sitt feta arsle på en kontorsstol i Stockholm och med sin röntgenblick omedelbart ser, att grusvägen till Södra Fjäll i Dalsland är för smal för två personbilar att mötas på - fantastiskt - hoppas att IF betalar honom ordentligt för hans naturbegåvning. Men även alla vi måste vara övernaturliga som i 80 år (jag i 25) har klarat av att köra och mötas på den vägen (t.o.m. med bussar och lastbilar), utan att dagligen krocka! - Man kanske borde bli religiös!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar