söndag 8 augusti 2010

Paddan II


Stupid har gjort bort sig igen. Ligger och vräker sig på sofforna i bruna rummet. Genom den öppna ytterdörren klafsar in en stor padda, passerar den slöa hunden ut till solrummet - oantastad - skandal. Härjar i solrummet hela natten - oantastad - skandal. På morgonen hör jag att det prasslar och krafsar omkring datorn - f-n nu har hårddisken pajat igen. Jag börjar att anstränga min hjärna med vad jag inte har backup på, varpå jag ser något brunt på fönsterbrädan. Halva bruna djuret är bakom högtalaren, nu har vi fått råttor också inne, inte bara möss, men vänta, råttor har väl inte så stora fötter där bak? Varpå djuret hoppar fram och säger buuu, och det är inte prins Daniel, det är en stooor padda som våran hund bara har släppt in, utan biljett eller nå´t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar