torsdag 19 april 2018

angiveri


   Efter vårt helgbesök i den konungliga hufudstaden har jag liksom ingen riktig ro i mitt oresonabla huvud, men natten till tisdag åkte jag plötsligt på enormt ont i höger sida, i mjukdelarna. Jag kände igen värken som när jag åkte på njurbäckens inflammationen. Så på tisdaget uppsökte jag herr doktor doktor och fick antibiotika. Nu känner jag mig liksom bättre, så jag börjar att bli sammanhängande, varför jag tror att det är dags att reda ut oron i huvudet på mig.
   Jag hade ett samtal i den konungsliga huvudstaden, var jag sa att MeToo har till och med lyckats att ta livet av en person. Det föll icke i god jord. Den kvinnliga oppositionen blev nästan hysterisk och påpekade att Benny Fredriksson var känd för att vara en enorm skitstövel. Han skulle vara känd bl.a. för att vara otrogen mot sin fru! - Men han blev ju inte ens anklagad för otillbörliga sexuella gärningar, enbart att han var en dominant och dålig chef!  Hon blev till tårar upprörd och tvärarg. Som exempel varför MeToo-s metod skulle vara den absolut rätta drog hon att när en tioårig tjej böjer sig fram för att knyta skorna så kommer en skitgubbe och klappar barnet i rumpan! Jag slutade tvärt att diskutera vidare för att det tog så på henne att det skulle inte bli en diskussion utan snarare ovänskap.
   Men, jag hann säga att anklaga anonymt och peka ut offentligt någon med namn i Sverige är inte förenligt med det svenska rättsuppfattningen. Det är angiveri och ingenting annat! - Angivaren behöver inte stå något ansvar, utan som jag redan har skrivit, det är bara den angivne som får ta smällen - om anklagelsen är sann eller inte, det har ingen ens försökt att kontrollera! 
   Jag för min del anser att svenskar skall vara totalt och enbart stolta över Sveriges rättsordning och att inte ens kvinnokampen skall solka ner den svenska rättsuppfattningen. Och inte nog med det, MeToo-s avarter i Sverige solkar ner allvaret med med själva MeToo-tanken. Lasse Kronér blev faktiskt frikänd från anklagelserna, men angivelserna förstörde hans karriär och i synnerhet psykiska välmåga. Martin Timell utreds för en eventuell kriminell handling - där väntar jag med spänning på utgången. - Det ska tydligen bli rättegång i maj hittade jag "just now".
   Även en blind höna kan hitta en fjäder - det blev lite roligare så - alltså, ett korn! MeToo börjar att likna det nämnda ordspråket. Kornet är då herr Timell. Jag har en känsla att MeToo kommer att sluta som en fis, men efterlämna en hel del sargade karriärer och sinnen. - Fy fan för angiveri!     
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar