onsdag 22 november 2017

p-skivfan


Eftersom Bengtsfors har fått hybris och i och med det har börjat bygga "höghus" - fyra våningar - ett är färdigt och ett planeras på en befintlig parkeringsplats utanför vårdcentralen, så fick jag ett utbrott och skrev en insändare i Dalslänningen. Visserligen värdelöst, för ingen bryr sig om en insändare! Men det känns gött att avreagera sig.
   Eftersom min fotoshop har pajat så arkiverar jag härmed min svada som blogg - som följer;) - För övrigt så snöar det idag för första gången i år på riktigt och på eftermiddan ska den börja att regna bort igen! 

Insändare ang. parkeringsskivan Nov.2017.
  När Bengtsfors för några år sedan skulle införa lapplisor hade jag ett samtal med ansvarig på kommunhuset, varvid jag påpekade att Bengtsfors egentligen inte hade några parkeringsproblem om man jämförde med omvärlden och t.ex. Stockholm, o.s.v. Jag fick då svaret att Bengtsfors nog egentligen inte hade några större problem - "men det ska vara perfekt"! 
Parkeringsskivan verkar ha samma status. Jag har då aldrig haft några problem att hitta parkeringsplats, varken vid Coop eller ICA och jag har handlat där i 27 år, under alla möjliga dagar och tider. I stället för att införa restriktioner borde de ansvariga göra ansträngningar att skaffa flera parkeringsplatser, eftersom halva kommunen har miltals att åka till tätorten. Att ägna sig åt det ohederligaste legala gescheftet i Sverige - parkeringsbestämmelserna - borde vara under våra politikers värdighet! 
Stockholm har en parkeringspolitik med vilken dom gör allt dom kan för att utestänga övriga Sverige från att de ska besöka innerstaden. Bengtsfors tätort verkar ha samma inställning, d.v.s. ni som inte bor i tätorten, inom gångavstånd från affärerna, sköt er själva och kom inte hit och besvära oss med era bilar! 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar