måndag 26 februari 2018

god reklam


   Mitt under en reklampaus, när hjärnan blir urholkad av tjat och leda, började det att skramla och den gamla klassiska reklamen - den som inte var påträngande, kvävande, utan mera lekande, spännande - nämligen bioreklamen från femtiotalet dyker upp.
   Nio av tio filmstjärnor använder Karlssons Klister för jag är en tvål! - Var den rolig? - Nej?! - OK då får man väl anstränga sig mer: - Nio av tio filmstjärnor använder LUX toalettvål för jag är en åsna! - Hur smakade den då? Nähä? Då tar vi den här då: - Nio av tio Karlssons använder en åsna för jag är en filmstjärna, men Gevalia ska' de' va'! - Inte den heller? - Nio av tio åsnor använder Gevalia som tvål! - Och så the grand final: - Hälsan för halsen Bronsol, gammal hosta blir som ny!
   Jag tror att detta var oändligt mera givande för en urholkad hjärna än den eländiga evinnerliga reklamen i TV!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar