lördag 24 februari 2018

vi Vill, Kan och kommer att Ta Itu Med..


  


   "Jag och min chef statsministern å hela regeringen Vill, Kan och kommer att Ta Itu Med..." börjar plötsligt fru Magdalena Andersson varenda mening med. Det tycks vara hennes och sossarnas nyaste mantra. - Låter nästan som om hela svenska försvaret kommer att ingripa!  - Nu djävlar blir det ordning! - Sossarna Vill, Kan och kommer att Ta Itu Med - YES, Alles! 
   Bäva alla moderater! Magdalena Andersson, hennes chef statsministern och hela regeringen är på marsch! - YES!
   Med skattesänkningar kan man inte uträtta någonting. men vi Vill, Kan och kommer att Ta Itu Med.. (för vi höjer skatterna)! - Fast det sista glömde hon liksom att säga. - Därför kände jag mig tvungen att skriva och förtydliga det, med en skrift även idag.
   
   Även en annan historia fick jag ögona på. - Den är verkligen osannolikt tragikomisk. För den underhållningen står en representant för FI för. - Hur långt får okunnigheten sträcka sig? Får den verkligen nå ända in i Riksdagen? - Och i så fall placeras där av Feministiskt initiativ och deras extremism? Här nedan är vad jag hittade;   

Politikfakta

Relaterad bildTeysir Subhi - riksdagskandidat för Feministiskt Initiativ (FI), lärare och tidigare reporter på SVT: ”Jag har fått i uppdrag att projektleda en tjejresa med slutdestination Auschwitz i början av oktober typ tor-sön. Vi vill gärna kombinera resan med god mat och lite SPA i Krakow innan besöket i Auscwitz. Är det någon som varit i Krakow och gjort den kombon? Vill gärna ha era bästa tips! ❤️...”
Ja, sjukt svårslagen smaklöshet av FI:s toppkandidat till Sveriges riksdag...
   Samtidigt som en presumtiv riksdagsledamot förfasar sig över att en affischkampanj är rasistisk mot icke akademiskt utbildade busschaufförer, så planerar hon helt aningslöst en tjejutflykt med SPA och god mat i Krakow Polen och en avstickare till Auscwitz! 
   Som det framgår här nedanför, så är hennes favoritord, rasifierad, exotiferad, samt eventuellt afrofobisk, men helt osannolikt okunnig om vad Auscwitz står för! - Hur har hon kunnat vara kvalificerad reporter på det oantastliga public service företaget SVT? - Företaget som kommer att anförtros insyn i för övriga svenskar censurerade offentliga dokument!? 

”Reklamkampanjen visar på ett klassförakt” 

 ”Det Skånetrafikens reklamkampanj egentligen belyser är hur svårt det är för rasifierade svenskar att bekämpa den maktordning som underbyggs av en strukturell rasism”, skriver Teysir Subhi.
Det visar även på ett klassförakt mot de kvalificerade busschaufförerna som inte är akademiker, oavsett om man är rasifierad eller inte.
Det om något hävdar jag är ett klassförakt och inget positivt att lyfta fram.
– Vi har ett problem där rasistiska och exotifierande stereotyper av rasifierade leder till dålig självkänsla hos barn och ungdomar, det leder till sämre skolresultat, det befäster och upprätthåller en strukturell rasism som även påverkar vårt rättsväsende. Idag har vi en icke-fungerande hatbrottslagstiftning där endast sju procent av alla afrofobiska hatbrott klaras upp, sade hon i Opinion Live.

   I ett annat sammanhang skriver hon; - Nej STOPP! - Jag måste nog rätta mig, det nedanstående är osignerat. så följaktligen är jag inte säker på vem som skrivit detta - men alltså ta det som ett försök att enbart få förklarat de konstigfobiska rasuttrycken - bara och enbart det! 

Någon som är vit är en del av normen och därmed en del av maktstrukturen. Någon som är rasifierad är inte det utan alltid i en form av underläge gentemot någon som är vit. Om en rasifierad uttalar sig svepande om vita som varande si eller så är det en rasfördom, men det är inte rasism för det bygger inte på en struktur som säger att vita är lite mindre värda. Däremot när det är omvänt att vita uttalar sig svepande om rasifierade är det en del av den rasistiska strukturen och därmed rasism. Rasifierade kan även själva bygga på denna struktur genom så kallad internaliserad rasism men det skriver jag mer om någon annan dag.

Okänd författare.
   
   När jag talar om extremism så hänsyftar jag till  Teysir Subhis filosofi om rasister och rasifierade. Mera extremt har man nog svårt att tyda den svenska vardagen. Samtidigt som hon är totalt naivt okunnig om vad som är verkligt rasistiskt och aningslöst hat. Hon tycks tro att åka till symbolen för det verkliga rashatet, är en utflykt till ett SPA med en god middag som avslutning. - Herre Gud var är proportionerna? 

PS. Den 25 feb. Jag har knappt hunnit smälta föregående skrifter, när nästa groda dyker upp! följande är utlagt på FaceBook av  Lena Malmberg  den 23 februari kl. 20:24


Gita Nabavi
 Victoria Kawesa
F!s föreslagna partiledare, Gita Nabavi, i Rapport på frågan om inte Akilov bör utvisas: "I sånt fall kanske vi skulle utvisa alla som begår brott och alla som mördar och alla som... hur... vart skulle dom hamna nånstans?" Detta är ju i princip en upprepning av vad Victoria Kawesa sa när hon menade att "Vita svenskar som fängslas för grova brott utvisas ju inte". Nu undrar jag bara: är det nåt i vattnet på F!s kansli eller? C:a 18:50 in i Rapport  den 23 feb.
   
   Nu skall jag bli ärkerasist för att jag vill påpeka att svensk kan man bara bli och vara om man är född i Sverige av svenska föräldrar. Svensk per nationalitet blir ingen bara för att man erhåller svenskt medborgarskap! 
   Svenskt medborgarskap kan man få om man anses vara värdig att bo i Sverige. Uppehållstillstånd att vistas i Sverige kan man få om svenska regeringen så vill. Om en med uppehållstillstånd missköter sig i Sverige så har Sverige ingen anledning att hysa personen i fråga. Då kan och i synnerhet bör utvisas personen till t.ex. landet där han per nationalitet hör hemma. Akilov hade inte ens uppehållstillstånd, så det borde inte behövas ens en diskussion! - Vem är för intellektuell för att förstå det? - Svar: tilltänkta partiledare för FI.
   Jag är svensk medborgare men jag kan aldrig bli svensk per nationalitet. Jag är född i Lettland av lettländska föräldrar och i och med det kommer min nationalitet för alltid att vara lettländsk, men mitt medborgarskap är svenskt. Mina barn om de föds i Sverige av svenska medborgare är svenskar per nationalitet, med ett arv från lettisk kultur i den mån som den lettiska föräldern har bidragit med det. - Svårare än så är det inte. - Inse det alla invandrare. I Sverige är ni vad Sverige tillåter er att vara. Per nationalitet är ni, och kommer alltid att förbli, beroende av vem och var ni är födda! Och svenskt medborgarskap är en ynnest som vi inte skall missbruka!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar