lördag 15 juli 2017

dagens glada nyhet


   Jag bara funderar. - Bara funderar en gång till och en gång tillare ändå! - Efter två timmars körning till Sahlgrenska i Götet och samtalet med kirurgen, Sten Holmäng. - Jag bara funderar en gång till och ännu några upprepningar av funderingen! 
   Var han tveksam eller var det jag som var ovillig? Hörde jag det jag ville höra eller var han tveksam? Problemet är ju att även om och när dom ska skära i mig så kommer jag att vara ovillig. 
   Lät han mig bestämma för mycket? Hans tes var, så som jag fattade det, att han inte var angelägen att operera om jag var tveksam. Operationen är svår och besvärlig. Bara för några år sedan opererade dom inte någon över sjuttio år. Numera är medelåldern på "offren" sjuttiofem. Enligt honom så är komplikationer med dödlig utgång c:a 4% inom 3 månader efter ingreppet, någon sorts komplikation i 30% av fallen. 
   Jag måste må dåligt och tro på en förbättring efter operationen, det var liksom en förutsättning för att göra den. - M e n, han påpekade att när man får besvär kan det vara för sent. När det händer nå´t så går det väldigt fort! - sa han.
   Så va fan gör jag? -  Jag får väl fundera ända in i väggen!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar