onsdag 20 december 2017

livet är en ständig upprepning..


   Livet är en ständig upprepning - yes! Idag läste jag en skribent som bland mycket annat som egentligen var skräp plötsligt klämde fram något som fick mig att dra paralleller. Han stavade sig till att dagens regerings samarbetspartner saknade vissa förutsättningar att vara realistisk, men plötsligt fick han fram russinet (i kakan). D.v.s. att dom hade bara vissa begränsade framgångar i regeringsarbetet, medan deras stora inflytande var genom diverse departement och myndigheter, där dom hade lyckats att etablera sig och kanske t.o.m. ta över i det fördolda.
   Parallellen är då, så som jag minns det, under min tid i det påtvingade fackliga livet på 60 - 80-talet. Då kom min överkänsliga kommunistnäsa på doften av något skumt. Nämligen att i dom olika fackföreningarna som jag kom i kontakt med, bland ombudsmännen och uppåt, var det nästan mera kommunister än socialdemokrater. Det partiet hade inte då och har nog inte idag heller, ens i närheten dom väljarrösterna i politiska val,jämfört med det inflytande som dom har införskaffat sig bakvägen - nämligen genom att bekläda poster i sossarnas paradorganisation, LO.
   Annars så börjar jag att bli hjärtligt trött på alla hatsajter på Facebook, så som - Vi som kräver att Åsa Romson tar sitt ansvar och avgår. - Vi som kräver att Dan Eliasson avgår. - Vi som kräver att Stefan Löfven avgår. - o.s.v. Under dessa rubriker skrivs det en oändlig massa dumheter, med ett erbarmligt fattigt ordförråd, nästan alltid utan humor. 
   Avpixlat har försvunnit, antagligen bytt namn, men Facebook är full med andra partsinlagor som är lika tröttande. Och så som grädde på moset finns det en som kallar sig för - Inte rasist men.. Där skriver alla dom "goda" krafterna - tyvärr lika fanatiska som Avpixlat, fast vänsterflåsande.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar